Metoda projektu: WODA

Dzisiaj w grupie Starszaków i Zerówki rozpoczął się ostatni etap zajęć prowadzonych metoda projektu – indywidualne odpowiedzi na pytania dotyczące tematu „Woda”. Dzieci bardzo dobrze się przygotowały i wiemy czemu woda płynie, jaki ma kolor, czemu ryby żyją w wodzie, dlaczego wir wodny się kręci oraz co to jest śnieg i dlaczego pada. Dzieci, niczym profesjonalni wykładowcy, wytłumaczyły wszystkim następujące zagadnienia: co pływa, tonie i rozpuszcza się w wodzie. Skąd i po co w wodzie piasek, muszelki i kamienie? Dlaczego woda gasi ogień? Skąd na Ziemi wzięła się woda? Skąd się bierze woda w kranie? Jak powstają fale, a nawet jakie są stany skupienia wody? Dzięki kolejnym, wspaniałym wystąpieniom dowiedzieliśmy się jakie zwierzęta żyją w wodzie? Czy w organizmie człowieka jest woda i jakie korzyści płyną z jej picia? Po co zwierzętom woda? Co się dzieje z padającym deszczem oraz jakie właściwości ma woda (kolor, smak i zapach)? Wiemy, dlaczego pada deszcz, po co roślinom woda oraz czy woda kiedykolwiek się zatrzymuje? Jesteśmy mądrzejsi o wiedzę na temat tego, czy wszędzie na świecie jest woda, co można zrobić z wody oraz czy należy ją oszczędzać i jakie są na to sposoby? Nasze przedszkolaki nie mają sobie równych i o wodzie wiedzą już prawie wszystko! Brawo dla naszych prelegentów i ich rodziców! 🙂